headache after taking tramadol buy tramadol tramadol retard medartuum 200mg

blue vs green valium buy valium online can i take ultram and valium

khasiat tramadol 50 tramadol 50 mg buy tramadol online Hampton

meglio rivotril o xanax xanax price order xanax from mexico

soma intimates columbus ohio buy soma what schedule of drug is soma

clonazepam taken with ambien buy ambien ambient display android 5.0

soma dos angulos internos paralelogramo soma online a soma de 3 numeros naturais consecutivos é

ambien cr savings program buy ambien online ambien legal status

is low dose ambien safe buy ambien taking benadryl and ambien together

zolpidem San Mateo buy ambien online can you take ambien with vyvanse

Strategia nationala de export 2014-2020: Factorul decisiv in exportul romanesc continua sa ramana IMM-urile deoarece firmele mari depind de sub-furnizori romani

Romania a facut progrese semnificative in crestere exportului in ultimii ani.Investitiile straine directe au contribuit din plin la aceste rezultate, iar 50% din export se realizeaza de un numar de 100 de firme in special cu capital strain sau societati mixte care au beneficiat de eficienta manageriala, se arata in proiectul de strategie nationala de export 2014-2020 supus debaterii publice pe site-ul MInisterului Economiei. Totusi, factorul decisiv in exportul romanesc continua sa ramana IMM-urile deoarece firmele integratoare mari exportatoare depind de sub-furnizori romani, in special IMM-uri (export indirect), se mai arata in document.

Romania se afla in randul tarilor cu grad mediu spre scazut al orientarii spre export, ca procent in PIB. De asemenea, intensitatea tehnologica a exportului este relativ mica la scara UE, iar baza exportatorilor este redusa la nivel de IMM-uri, exportul fiind concentrat la un numar mic de firme mari in proportie de circa 50%. Media intreprinzatorilor romani la 1.000 de locuitori este la jumatate din cea pe ansamblul UE, iar numarul firmelor exportatoare a scazut in perioada crizei. Romania ocupa un loc codas in lume in ceea ce priveste gradul de inovare in afaceri (locul 102) sau in ceeea ce priveste disponibilitatea celor mai noi tehnologii (locul 115).

Exportul romanesc este regionalizat si concentrat pe tari mari UE sau tari din regiunea Sud-Est europeana, Orientul Mijlociu si tari CSI. Aici sunt principalele cresteri la export. În primele ?apte luni ale anului, exporturile au ajuns la 28,19 miliarde de euro, în cre?tere cu 7,7% fa?? de aceea?i perioad? din 2012, iar importurile au fost de 31,32 miliarde de euro, în sc?dere cu 0,7%. ??rile în care exporturile României au crescut cel mai mult sunt Mexic (118%), Libia (154,4%), Indonezia (159,2%), Thailanda (105,4%). Principalele pie?e de destina?ie ale m?rfurilor române?ti sunt Germania, Italia, Fran?a ?i Turcia. Cele mai exportate produse române?ti sunt autoturismele (7,2% din totalul exporturilor, în cre?tere cu 57% fa?? de aceea?i perioad? a anului trecut), componente auto (tot 7,2% din total exporturi), fibre, cabluri ?i conductori electricit izola?i (5,8%), mobilier din lemn (3,4%).

Sub aspectul orientarii geografice se constata faptul ca tendinta generala este ca exporturile romanesti sa se re-orienteze spre tari non UE, ceea ce denota faptul ca exportatorii romani gasesc din ce in ce mai mult profitabil sa mearga in afara UE, se mai arata in document. Se constata cresterea semnificativa a exporturilor in Africa, America, Asia si scaderi importante ale indicelui de crestere a exporturilor din Europa (AELS-Elvetia si Norvegia, Turcia, Ucraina si Moldova) sa si in Australia. In aceste conditii, se impune intensificarea eforturilor de castigare a unor piete noi in tarile europene care inregistreaza scaderi ale indicelui de volum al exporturilor in raport cu media nationala. Potrivit strategiei, ar trebui intensificate actiunile de promovare a exporturilor cu precadere in Franta si Italia, parteneri traditionali ai Romaniei.

Potrivit documentului, dezvoltarea regionala este un element esential al dezvoltarii sustenabile prin export. Din perspectiva dezvoltarii regionale sunt esentiale urmatoarele obiective: accelerarea absorbtiei de fonduri eruopene cu precadere catre tinde de competitivitatea; crearea unei liste cu proiecte majore prioritizate din domeniul cercetarii si dezvoltarii agreate de calsa politica; crearea si implementarea unei strategii guvernamentale pentru atragerea de investitii straine directe. O directie de actiuni cuprinsa in strategie este stimularea si facilitarea crearii de clustere active, orientate catre export, la nivelul celor mai bune practici internationale in sectoarele strategice precum industria constructiilor de masini, textile, IT, mobilier, produse alimentare, turism, agricultura ecologica.

Comments are closed.