Archive for: februarie 18th, 2014

Romanii de la Allview lansează smartphone-ul X1 Xtreme, “cel mai puternic telefon din lume”

Allview, cel mai important producător autohton din industria IT&C, lansează astăzi noul său vârf de gamă. X1 Xtreme, dotat cu un procesor Quad Core Qualcomm Snapdragon 800 tactat la 2,15 GHz, compatibilitate cu tehnologia NFC, cameră principală de 16 MP şi cameră frontală de 8MP, iar conform testelor este cel mai puternic telefon din lume la ora actuală.

Noul device single sim are design unibody şi este dotat cu display JDI IPS Full HD de 5,5’’ protejat de Gorilla Glass 3. Designul uşor curbat în partea din spate transformă orice utilizare într-o experienţă plăcută. Smartphone-ul are ecran edge to edge, display-ul reprezentând 77,5 % din suprafaţa frontală a device-ului (frame-ul lateral are doar 2,4 mm). Datorită acestui procent ridicat, X1 Xtreme se află în momentul de faţă în top 10 al smartphone-urilor edge to edge.

Platforma hardware este secondată de 3 GB memorie RAM şi 32 GB memorie flash. Smartphone-ul oferă sunet DTS, conectitivate GPS cu suport Glonass, compatibilitate cu HD Voice şi rulează sistemul de operare Android 4.2 Jelly Bean.

„Dotat cu unul dintre cele mai puternice procesoare existente în momentul actual pe piaţă, Qualcomm Snapdragon 800, device-ul se află în prezent pe primul loc în AnTuTu Benchmark, unde a obţinut un scor de peste 34.700 de puncte”, a declarat Lucian Peticilă, General Manager Allview.

Cel mai puternic telefon de pe piaţă la ora actuală, Samsung Galaxy Note 3, a obţiunut un scor maxim 34.652. AnTuTu Benchmark este cel mai apreciat sistem de testare a capacităţilor unui smartphone.

Una dintre principalele atracţii ale noului smartphone o constituie camera foto Omnivision de 16 MP, dotată cu LED flash, senzor BSI şi sistem optic de 8 lentile cu filtru UV şi antireflexie, lentila frontală fiind fabricată din safir. Pixelii de 1,34 μm oferă o prestaţie excelentă şi în condiţii de lumină slabă. Meniul acesteia are o interfaţă intuitivă, care permite modificarea balansului de alb, a valorii ISO şi a altor setări, exact ca în cazul aparatelor foto profesioniste. Partea frontală a telefonului este prevăzută cu o cameră foto secundară Omnivision de 8MP, care facilitează convorbirile video şi realizarea de autoportete.

Camera principală pune la dispoziţie utilizatorilor o serie de funcţii precum înregistrare video Full HD,  fotografiere HDR, eraser, mod sport şi foto panoramic. Aplicaţia Charm Cam preinstalată oferă funcţii ingenioase precum efecte de frumuseţe, aplicare machiaj profesional sau mod prezentare.

Smartphone-ul este echipat cu NFC (Near Field Communication), o tehnologie wireless concepută pentru a face schimb rapid de informaţii între diferite dispozitive prin atingerea sau apropierea acestora.

Interacţiunea utilizatorilor cu device-ul este mereu surprinzătoare datorită funcţiilor inteligente cu care acesta este dotat: quick menu (acces rapid la cele mai importante setări), double tap to wake (display-ul se deschide in urma unui dublu click pe ecran), black screen gesture (orice aplicaţie setată în prealabil porneşte automat daca utilizatorul desenează un „C” pe ecranul blocat), smart gesture, SMS calling, fake call şi floating video.

Amplificatorul audio Yamaha şi sistemul DTS (Digital True Surround) garantează calitatea sunetului, iar datorită tehnologiei HD Voice si a celor trei microfoane digitale cu funcţie de atenuare zgomot, sunetul este clar iar zgomotul de fundal este redus atunci când se efectuează convorbiri telefonice.

Smartphone-ul X1 Xtreme poate fi achiziţionat din magazinele partenere incepând din 31 martie 2014 la preţul de 1.999 lei.

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut cu 15,5% în ianuarie.

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut cu 15,5% în ianuarie 2014, până la 4.797 unităţi, faţă de perioada similară din 2013, avans datorat în special autoturismelor, care au înregistrat un plus de 15,6%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România /APIA/.

La autoturisme, în top-ul mărcilor conduce Dacia, cu 1.031 unităţi vândute (26,7% din total), urmată de Skoda (426 unităţi /11,1%), Ford şi Volkswagen, ambele cu 409 unităţi (10,6%), Opel (205 unităţi /5,3%) şi Renault (161 unităţi /4,2%). Pe modele, Dacia Duster este cel mai bine vândut model în luna ianuarie 2014, urmat de Sandero, Logan, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

Potrivit datelor APIA, producţia naţională a fost în luna ianuarie 2014 de 32.773 de autovehicule, în scădere cu 6,1% decât în luna similară a lui 2013. Dintre acestea, 26.252 sunt produse de către Dacia, 6.520 de Ford şi unul de către Roman. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (9.731
unităţi), urmată de Dacia Logan (7.719 unităţi), Ford B-MAX (6.520 unităţi), Dacia Sandero (5.398 unităţi) şi Dacia Logan MCV (3.404 unităţi).

Exporturile s-au cifrat la 23.017 unităţi în ianuarie, fiind în scădere cu 17,4% faţă de luna similară a lui 2013. Cel mai exportat model în ianuarie 2014 a fost Ford B-MAX (6.308 unităţi), urmat de Dacia Duster (5.277 unităţi), Dacia Logan (4.908 unităţi) şi Sandero (4.001 unităţi).

În perioada menţionată doar 70% din din producţia naţională realizată în luna ianuarie a fost exportată, respectiv cu aproximativ 10 puncte procentuale mai puţin decât în ianuarie 2013.

Analiza APIA arată că vânzările pe piaţa din România sunt susţinute în continuare de achiziţiile realizate de persoanele juridice, adică 86% din totalul volumelor din luna ianuarie 2014, ceea ce reprezintă o creştere cu 5 puncte procentuale faţă de ianuarie 2013 (81%). În ianuarie 2014 au fost înregistrate creşteri importante la clasele mici (A, B şi C) şi SUV, toate celelalte fiind în scădere faţă de ianuarie 2013, iar în funcţie de tipul de combustibil, continuă creşterea ponderii autoturismelor diesel, care au ajuns în ianuarie 2014 la 61,3% din piaţă, faţă de 59,4% cât se înregistra în ianuarie 2013.

Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 13,8%, faţă de ianuarie 2013, dar volumul acestora, cu 15.500 de unităţi, este de trei ori mai mare decât cel al autoturismelor noi înmatriculate în ianuarie 2014.

În ultimele 7 luni, pe fondul derulării Programului ‘Rabla’, demarat în 2013 mai târziu decât în ceilalţi ani, vânzările de autoturisme au înregistrat creşteri faţă de lunile similare din anul precedent, situaţie care nu a mai fost întâlnită în ultimii 5 ani.

Analiza APIA relevă o evoluţie pozitivă şi pe plan european, ianuarie 2014 înregistrând pe segmentul autoturisme volume cu 5,5% mai mari decât cele din ianuarie 2013. Pe cele două segmente analizate (EU15 şi EU 10) creşterile sunt de 4,9% şi respectiv 12,8%.

sursa: economica.net

Vânzările de autovehicule noi pe piaţa românească au crescut cu 15,5% în ianuarie. Dacia, pe locul I în top

Podul Calafat-Vidin contribuie la creşterea volumului de afaceri între România şi Bulgaria

Deschiderea podului Calafat-Vidin a contribuit la creşterea volumului de afaceri între România şi Bulgaria, transmite marţi agenţia sofiotă BTA, citând experţi români.

Datele statistice arată că România este printre principalii parteneri comerciali ai Bulgariei, ocupând locul cinci după Germania, Italia, Turcia şi Grecia.

La creşterea volumului de afaceri între cele două ţări prin majorarea cu 9,5% a exporturilor româneşti către Bulgaria şi cu 6,1% a celor bulgăreşti către România a contribuit şi noul pod de peste Dunăre, consideră reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie Dolj.

Taxele percepute pentru traversarea podului sunt acceptabile pentru mediul de afaceri, în condiţiile în care sunt de trei ori mai mici faţă de cele pentru trecerea cu feribotul, afirmă Gabriel Toader, directorul Camerei.

Camera de comerţ şi industrie bulgaro-română notează la rândul său că majorarea exporturilor româneşti către Bulgaria cu 9,5% reprezintă o continuare a tendinţei de creştere. În anul 2012, aceste exporturi au ajuns la un nivel record, precizează sursa citată.

Pod Calafat Vidin