Archive for: martie 5th, 2014

SUA îşi trimite navele de război spre Marea Neagră. Cedează Vladimir Putin?

SUA au trimis spre Marea Neagră una dintre cele mai puternice nave de război construite vreodată

Drept răspuns la invazia militară rusă în Crimeea, Statele Unite au trimis spre Marea Neagră una dintre cele mai mari şi puternice nave de război construite vreodată. Este vorba despre portavionul George H.W. Bush, care a ajuns în Grecia, pentru exerciţii militare. 

Potrivit presei străine, cel mai performant portavion deţinut de Statele Unite a ajuns în portul Piraeus. Acesta este însoţit de 17 nave şi trei submarine, care sunt dotate fiecare cu 24 de silozuri de rachete pentru lansarea de focoase nucleare. De-asemenea, la bord se află 90 de aeronave, inclusiv elicoptere de diferite tipuri şi câteva avioane de vânătoare F-22 Raptor.

Portavionul american George H.W. Bush este al zecelea şi ultimul din clasa Nimitz. Are patru turbine şi două reactoare nucleare, ce îi asigură o viteză de 56 de kilometri pe oră.

Nava de război are o lungime de peste 300 de metri, iar echipajul include 5.680 de membri. Portavionul a costat peste şase miliarde de dolari şi a intrat în componenţa marinei militare a Statelor Unite în 2009.

BACALAUREAT 2014, perle de la SIMULARE.

  “Domnul Goe era un copil fitos, cum sunt smecherii de Dorobanti”. Cand au citit aceste perle, profesorii n-au stiut daca sa rada sau sa planga de lucrarile liceenilo, din a XI-a si a XII-a care au sustinut simularea la limba romana.

O buna parte a perlelor au legatura cu Facebook, dupa ce, in cadrul unuia dintre subiectele de la limba romana, elevii au fost pusi sa explice rolul retelelor de socializare.

Unul dintre elevi a argumentat asupra dualitatii efectelor pe care Facebook le poate avea.

‘Eu am primit nota 4 la limba romana, pentru ca profesoara mi-a pus o intrebare din lectia pe care o preda si n-am stiut sa raspund, pentru ca nu fusesem atent. Eram pe Facebook, ma distram cu prietena mea. Dar mai bine o nota proasta, decat sa-mi pierd iubita. Prin urmare Facebook-ul are un rol pozitiv, dar si unul negativ”, a scris elevul.

Un altul a spus ca, daca ar fi dupa el, ar interzice profesorilor dreptul de a avea cont de Facebook.

De pe retelele de socializare am aflat metode noi de copiat. Dar se pare ca si profu’ are cont de Facebook, ca s-a prins si mi-a dat 2. Eu le-as interzice profesorilor sa-si faca cont de Facebook‘”, a scris acesta.

Am zis odata la scoala ca sunt bolnav si am stat acasa o saptamana, dar am plecat in vacanta si am pus poze pe Facebook. Au aflat profesorii pentru ca nu si-au tinut gura colegii mei invidiosi si a iesit mare scandal“, a marturisit un alt elev.

Alte perle:

“Ion se iubea cu Florica noaptea pentru ca ziua era prea cald”

– ”Ana era o femeie plictisitoare, nu stia sa-l atraga pe Ion si se lua mereu de el. Dar si el era prea obsedat sa lucreze pamantul, pentru ca era un taran in adevaratul sens al cuvantului si in plus avea si amanta”

– ”Daca aveau si ei un club in sat, un restaurant, ceva, sa se mai distreze poate ca nu se mai certau asa des si Ion nu ii mai facea felul.”

Nici personajele lui Caragiale n-au fost intelese de toti liceenii. Unii il vad pe Dl Goe ca pe ”un copil fitzos cum sunt smecherasii de Dorobanti”. Altii il considera un model.

“Mie mi-a placut de dl Goe pentru ca era beton, frate, toate femeile alea din jurul lui stateau drepti cand deschidea el gura. Nu ca mama sa ma certe mereu”

”Eu cred ca personajele nu erau atat de proaste, dar autorul a vrut sa ne distreze pe noi cand ii citim lucrarea”, scrie un elev despre eroii din piesa ”O scrisoare pierduta”.

Sinonime

“mister = bucatar
mister = maciomen
sfioasa = fioroasa”

sursa: http://stirileprotv.ro

Petrom ieftineşte benzina şi motorina, de la miezul nopţii

Petrom, liderul pieţei locale de distribuţie a carburanţilor, va coborî preţurile la benzină şi motorină, din această noapte.

Petrom va ieftini benzina cu patru bani pe litru şi motorina cu cinci bani pe litru, din data de 6 martie, ora 00.00.

Companiile petroliere ajustează preţurile la carburanţi în funcţie de cotaţiile la ţiţei şi la produsele petroliere pentru zona lor de referinţă, dar şi de condiţiile de pe piaţa locală.

 Petrom S.A. este cea mai importantă companie românească de petrol și gaze, cu activități în sectoarele Explorare și Producție, Rafinare și Produse Petrochimice, Marketing, Gaze Naturale și Energie.

Petrom exploatează rezerve dovedite de petrol și gaze estimate la 0,9 miliarde barili echivalent petrol, o capacitate anuală de rafinare de 8 milioane de tone și aproximativ 550 de benzinării în Romania. Compania deține, de asemenea, o rețea internațională de 257 benzinării, localizate în Republica Moldova, Bulgaria și Serbia. Producția anuală este de aproximativ 5 milioane tone țiței pe an. Petrom are și o divizie de energie prin construirea unei centrale electrice cu ciclu combinat, amplasată în partea de vest a rafinăriei Petrobrazi. Petrom mai deține și importante zăcăminte de gaze naturale, fiind al doilea furnizor după Romgaz, cu o producție anuală de aproximativ 6 miliarde metri cubi.

OMV este acționarul majoritar al Petrom, cu o participație de 51%. Statul Român prin Ministerul Economiei deține 20,64% din companie, Fondul Proprietatea are o participație de 20,11%, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare are 2,03% din acțiuni, iar 6,21% din titluri aparțin acționarilor minoritari.

Benzinarie

România a depăşit Italia şi se pregăteşte să întreacă Polonia la producţia de maşini în UE

Producţia record de maşini asamblate la Mioveni şi Craiova a propulsat România pe locul opt în topul celor mai mari ţări producătoare din Europa, depăşind în premieră Italia şi Belgia.

România a înregistrat în 2013 o producţie de 410.997 de autoturisme, în creştere cu 26% comparativ cu anul anterior, urcând în premieră pe locul opt în Europa. Astfel a  depăşit Ita­lia unde s-au asam­blat aproape 388.500 de maşini, cu 2% mai puţin decât în 2012, conform datelor Asociaţiei Naţionale a In­dus­triei Auto Italiene (ANFIA).

În plus, creşterea producţiei ar putea continua şi în acest an, pe măsură ce Dacia a lansat în a doua parte a anului trecut versiunea facelift a SUV-ului Duster, care alături de Sandero reprezintă cel mai bine vândut model din gamă, dar şi cel mai scump. Mai mult, România a înregistrat anul trecut cea mai mare creştere a producţiei de autoturisme din Europa, în contextul în care şase din cele zece cele mai mari ţări producătoare au scăzut anul trecut.

Depăşind Polonia la producţie, România ar ajunge pe locul şase în Europa, adică liderul eşalonului secund în topul constructorilor.

sursa: zf.ro