Din păcate, vizita la Bruxelles nu a venit cu nimic benefic pentru Calafat. Toate proiectele discutate vizează dezvoltarea zonei Giurgiu. Reprezentantul nostru a fost mai mult martor decât partener în cadrul proiectelor discutate.
În schimb râmăne speranța că va reuși măcar să copieze din proiectele celorlalți sau să devină partener.
Urmăriți competențele din CV-ul domnului primar Mitulețu:
La întâlnire au participat și primarii municipiilor Giurgiu și Calafat, Adrian Anghelescu și Dorel Mitulețu. Au participat, de asemenea, reprezentanții asociației ”Flowing in the Danube”.
– Guvernul României pregătește proiectul pentru etapa a doua a liniei de cale ferată București – Giurgiu, în valoare de 500 de milioane de euro pentru modernizarea liniei precum și a podului până la granița cu Bulgaria. Studiul de fezabilitate este finalizat, acordul de mediu urmând să fie emis în curând.
– Am discutat, de asemenea, despre dragarea Dunării. România a realizat dragarea Dunării inclusiv pe sectorul bulgar, cu acceptul acestei ţări, pentru a nu mai exista blocaje.
– Acordul din 29 aprilie dintre prim-ministrul Nicolae Ciucă și premierul Bulgariei prevedea demararea construirii unui nou pod în zona Giurgiu-Ruse și a altor patru poduri.
– Podul Giurgiu-Ruse 2 se poate finanța dintr-o linie specială de finanțare de 1,6 miliarde euro pentru proiecte feroviare transfrontaliere.
– Un alt subiect discutat astăzi a fost implementarea proiectului Fast Danube 2, în valoare de 170-180 milioane de euro, proiect care poate fi implementat doar dacă studiile de mediu ce urmează a fi realizate de Bulgaria sunt aprobate înainte de sfârșitul anului.
– Adina Vălean ne-a explicat că soluția cea mai bună ar fi ca ambele proiecte să fie depuse până în 19 ianuarie 2023, pentru soluționarea navigabilității pe Dunăre și conectivitatea nord- sud peste Dunăre.
Comentarii recente